Październik, tydzień pierwszy

Temat tygodnia:

Jesień w sadzie i w ogrodzie

W tym tygodniu dzieci:

− wezmą udział w opowieści ruchowej

− utrwalą informacje o owocach: śliwkach, gruszkach, jabłkach

− ułożą zdjęcia owoców i warzyw zgodnie z kolejnością występowania w wierszu

− będą tworzyć kącik owoców i warzyw

− wysłuchają i nauczą się piosenki Owoce i warzywa

− będą rozpoznawać owoce za pomocą zmysłów

− będą doskonalić umiejętność przeliczania

− porównają liczebność zbiorów

− będą utrwalać wygląd i nazwy warzyw

− rozwiążą słowne zagadki o warzywach

− zrobią kompot z owoców

− wykonają pracę plastyczną W koszyku Pani Jesieni

Październik, tydzień drugi

Temat tygodnia:

Zwierzęta jesienią

W tym tygodniu dzieci:

− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Zapasy na zimę

− dowiedzą się, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy

− wysłuchają i nauczą się piosenki Przygotowania do zimy

− podzielą wyrazy na sylaby

− przyporządkują przedmioty do odpowiednich szarf według instrukcji nauczyciela

− zapamiętają układy elementów

− opowiedzą historyjkę obrazkową

− wykonają pracę plastyczną Jesienne zwierzęta

− rozpoznają i nazywają podstawowe emocje: smutek i radość

− rozwiną umiejętność pracy w grupie

Październik, tydzień trzeci

Temat tygodnia: Moja rodzina i mój dom

W tym tygodniu dzieci:

−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Nasz drugi dom

−wykonają pracę plastyczną Portret

−określą swój nastrój

−będą odgadywać zagadki

−utrwalą dzielenie wyrazów na sylaby

−utrwalą nazwy członków rodziny

−poznają swoje prawa i obowiązki

−utrwalą rodzaje domów i nazwy znajdujących się w nich pomieszczeń

−poszerzą swoją wiedzę na temat kształtów

Październik, tydzień czwarty

Temat tygodnia: Domowi ulubieńcy

W tym tygodniu dzieci:

−wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Psie marzenie

−poznają zawód weterynarza

−wysłuchają i nauczą się piosenki „Popatrzcie na jamniczka”

−będą rozwijać umiejętność przeliczania i segregowania

−będą uczestniczyć w zabawach logopedycznych

−poznają zasady właściwej opieki nad zwierzętami

−wezmą udział w zabawie sensoryczno-plastycznej

−rozwiną słownictwo związane ze zwierzętami domowymi oraz z akcesoriami niezbędnymi do opieki nad nimi

−dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt

−wykonają pracę plastyczną Mój pupil

Październik, tydzień piąty

Temat tygodnia: A deszcz pada i pada…

W tym tygodniu dzieci:

−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Jesienna burza

−wykonają eksperyment z wykorzystaniem mieszaniny niejednorodnej

−będą obserwować pogodę

−będą klasyfikować według warunku, wielkości lub koloru

−wysłuchają i nauczą się piosenki „A ja deszczu się nie boję”

−odwzorują rytm

−będą różnicować głoski s, z, sz

−ustalą równoliczność zbiorów poprzez łączenie elementów w pary

−będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie po deszczu

−zapoznają się z pojęciem babie lato

−utrwalą pojęcie pary

−dowiedzą się, jakie kolory ma tęcza

−wykonają tęczowy eksperyment

Skip to content