Temat 1. tygodnia: W marcu jak w garncu

-wykonywanie ćwiczeń oddechowych

-słuchanie wiersza „Czary  pana Marca” D. Kossakowskiej, „Marzec” B. Koronkiewicz

-wymienianie oznak przedwiośnia

-budowanie logicznych wypowiedzi

-rysowanie mazakami na określony temat

-przeliczanie, segregowanie i porównywanie liczebności zbiorów

-rytmizowanie tekstu

-układanie melodii do prostych tekstów o wiośnie

-zabawa się przy piosence „Karuzela”

-składanie obrazka w całość

-posługiwanie się liczebnikami porządkowymi

-kontynuowanie rytmu

-współdziałanie podczas ćwiczeń

-zabawa przy piosence ”Poszło ….

-odgadywanie odgłosów

-ilustrowanie treści wiersza dźwiękami instrumentów

-precyzyjne wycinanie i ozdabianie sylwety

-poznawanie roli wiatru w przyrodzie

-odgadywanie zagadek słownych

-przedstawianie emocji za pomocą symboli

-rysowanie po śladzie

Temat 2. tygodnia: Dbamy o zdrowie na przedwiośniu

-ćwiczenie precyzyjnego wycinania

-powtarzanie rymowanki

-rysowanie po śladzie

-dokładne kolorowanie obrazka

-dzielenie nazw warzyw na sylaby

-wymienianie produktów bogatych w witaminy

-odrysowywanie wg szablonu

-ozdabianie wg własnego pomysłu

-nazywanie kolorów

-rozwiązywanie zadań matematycznych

-liczenie sylab

-ćwiczenie orientacji w otoczeniu

-wymienianie zdrowych i niezdrowych produktów

-poznawanie walorów zdrowotnych rzeżuchy

-zakładanie hodowli rzeżuchy, fasoli, szczypiorku

-ćwiczenie sprawności ruchowej

-lepienie z plasteliny

Temat 3. tygodnia: Nadchodzi wiosna

-słuchanie opowiadania „Trefliki szukają wiosny” D. Kossakowskiej

-rozpoznawanie i nazywanie kwiatów chronionych

-poznanie znaczenia słowa „chroniony”

-malowanie przy muzyce

-rysowanie szafirków

-dzielenie słów na sylaby

-wyjaśnianie znaczenia przysłów

-rozpoznawanie i nazywanie niektórych  ptaków

-wspólne śpiewanie piosenki „Marzec czarodziej”

-ćwiczenie poczucia rytmu

-wypowiadanie się nt. treści ilustracji

-klasyfikowanie wg określonej cechy

-wykonywanie ćwiczeń oddechowych

-ćwiczenie precyzyjnego wycinania i przyklejania

-nazywanie sprzętów ogrodowych i określanie do czego służą

-układanie z mozaiki geometrycznej na podany temat

-opowiadanie treść obrazków historyjki

-zauważanie zmiany w przyrodzie

Temat 4. tygodnia: W gospodarstwie

-rozpoznawanie i nazywanie zwierząt wiejskich

-poznawanie korzyści  z hodowli zwierząt

-lepienie z plasteliny

-ćwiczenie prawidłowego przeliczania

-śpiew i zabawa przy poznanych piosenkach

-wymienianie domów zwierząt

-uważne słuchanie czytanego opowiadania „Gęś gaduła” D. Kossakowskiej

-nazywanie zwierząt domowych

-budowanie logicznych wypowiedzi

-tworzenie muzyki podczas gry na instrumentach perkusyjnych

-rozpoznawanie głosów zwierząt

-wykonywanie zadań matematycznych

-przeliczanie liczebnikami porządkowymi

-poprawne wykonywanie ćwiczeń ruchowych

-malowanie na określony temat

-wypowiadanie rymów do podanych wyrazów

-odtwarzanie układu rytmicznego

-nazywanie instrumentów symfonicznych

-budowanie z klocków na podany temat

-określanie kierunków: prawo, lewo

-nazywanie potomstwa poszczególnych zwierząt

Temat 5. tygodnia: Zabawy w teatr

-bawi się przy piosence „My jesteśmy krasnoludki”

-tworzenie przeciwieństw

-odpowiadanie na pytania związane z teatrem

-wyklejanie sylwety kolorowym papierem

-rysowanie po śladzie i precyzyjne kolorowanie

-odgadywanie bajkowych zagadek

-ilustrowanie treści wiersza „Zabawa w teatr” J. Zapała sylwetami

-budowanie dłuższych wypowiedzi

-przeliczanie sylab i kolorowanie odpowiedniej ilości oczek

-prawidłowe przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi

-układanie zamku z figur

-ilustrowanie treść wymyślonej bajki

-opowiadanie treści narysowanej bajki

-układanie określonego rytmu

-wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych

-wykonywanie określonego układu rytmicznego

-aktywne uczestniczenie w zabawach teatralnych

-wskazywanie rymujące się słowa

Skip to content