Temat 1. tygodnia: W marcu jak w garncu
-wykonywanie ćwiczeń oddechowych
-słuchanie wiersza „Czary pana Marca” D. Kossakowskiej, „Marzec” B. Koronkiewicz
-wymienianie oznak przedwiośnia
-budowanie logicznych wypowiedzi
-rysowanie mazakami na określony temat
-przeliczanie, segregowanie i porównywanie liczebności zbiorów
-rytmizowanie tekstu
-układanie melodii do prostych tekstów o wiośnie
-zabawa się przy piosence „Karuzela”
-składanie obrazka w całość
-posługiwanie się liczebnikami porządkowymi
-kontynuowanie rytmu
-współdziałanie podczas ćwiczeń
-zabawa przy piosence ”Poszło ….
-odgadywanie odgłosów
-ilustrowanie treści wiersza dźwiękami instrumentów
-precyzyjne wycinanie i ozdabianie sylwety
-poznawanie roli wiatru w przyrodzie
-odgadywanie zagadek słownych
-przedstawianie emocji za pomocą symboli
-rysowanie po śladzie
Temat 2. tygodnia: Dbamy o zdrowie na przedwiośniu
-ćwiczenie precyzyjnego wycinania
-powtarzanie rymowanki
-rysowanie po śladzie
-dokładne kolorowanie obrazka
-dzielenie nazw warzyw na sylaby
-wymienianie produktów bogatych w witaminy
-odrysowywanie wg szablonu
-ozdabianie wg własnego pomysłu
-nazywanie kolorów
-rozwiązywanie zadań matematycznych
-liczenie sylab
-ćwiczenie orientacji w otoczeniu
-wymienianie zdrowych i niezdrowych produktów
-poznawanie walorów zdrowotnych rzeżuchy
-zakładanie hodowli rzeżuchy, fasoli, szczypiorku
-ćwiczenie sprawności ruchowej
-lepienie z plasteliny
Temat 3. tygodnia: Nadchodzi wiosna
-słuchanie opowiadania „Trefliki szukają wiosny” D. Kossakowskiej
-rozpoznawanie i nazywanie kwiatów chronionych
-poznanie znaczenia słowa „chroniony”
-malowanie przy muzyce
-rysowanie szafirków
-dzielenie słów na sylaby
-wyjaśnianie znaczenia przysłów
-rozpoznawanie i nazywanie niektórych ptaków
-wspólne śpiewanie piosenki „Marzec czarodziej”
-ćwiczenie poczucia rytmu
-wypowiadanie się nt. treści ilustracji
-klasyfikowanie wg określonej cechy
-wykonywanie ćwiczeń oddechowych
-ćwiczenie precyzyjnego wycinania i przyklejania
-nazywanie sprzętów ogrodowych i określanie do czego służą
-układanie z mozaiki geometrycznej na podany temat
-opowiadanie treść obrazków historyjki
-zauważanie zmiany w przyrodzie
Temat 4. tygodnia: W gospodarstwie
-rozpoznawanie i nazywanie zwierząt wiejskich
-poznawanie korzyści z hodowli zwierząt
-lepienie z plasteliny
-ćwiczenie prawidłowego przeliczania
-śpiew i zabawa przy poznanych piosenkach
-wymienianie domów zwierząt
-uważne słuchanie czytanego opowiadania „Gęś gaduła” D. Kossakowskiej
-nazywanie zwierząt domowych
-budowanie logicznych wypowiedzi
-tworzenie muzyki podczas gry na instrumentach perkusyjnych
-rozpoznawanie głosów zwierząt
-wykonywanie zadań matematycznych
-przeliczanie liczebnikami porządkowymi
-poprawne wykonywanie ćwiczeń ruchowych
-malowanie na określony temat
-wypowiadanie rymów do podanych wyrazów
-odtwarzanie układu rytmicznego
-nazywanie instrumentów symfonicznych
-budowanie z klocków na podany temat
-określanie kierunków: prawo, lewo
-nazywanie potomstwa poszczególnych zwierząt
Temat 5. tygodnia: Zabawy w teatr
-bawi się przy piosence „My jesteśmy krasnoludki”
-tworzenie przeciwieństw
-odpowiadanie na pytania związane z teatrem
-wyklejanie sylwety kolorowym papierem
-rysowanie po śladzie i precyzyjne kolorowanie
-odgadywanie bajkowych zagadek
-ilustrowanie treści wiersza „Zabawa w teatr” J. Zapała sylwetami
-budowanie dłuższych wypowiedzi
-przeliczanie sylab i kolorowanie odpowiedniej ilości oczek
-prawidłowe przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi
-układanie zamku z figur
-ilustrowanie treść wymyślonej bajki
-opowiadanie treści narysowanej bajki
-układanie określonego rytmu
-wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych
-wykonywanie określonego układu rytmicznego
-aktywne uczestniczenie w zabawach teatralnych
-wskazywanie rymujące się słowa