Temat 1. tygodnia: Zwierzęta zimą

zadania tego tygodnia:

– uważne słuchanie wiersza „Pracowity Tydzień” Doroty Kossakowskiej

-utrwalanie dni tygodnia

-uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt w zimie

-lepienie z plasteliny ptaszka

-rozpoznawanie na podstawie wyglądu ptaków: gila, sikorki.

-odwzorowywanie prostych wzorów

-przeliczanie w zakresie 7, zapoznanie z wyglądem cyfry 7

-rysowanie właściwej ilości elementów

-słuchanie o życiu i zwyczajach lisów i innych zwierząt leśnych

-odgadywanie zagadek, nazywanie zwierząt

-wdrażanie do pomagania ptakom w czasie zimy

-posługiwanie się pojęciami nad, pod, obok, za, przed, przy

-kontynuowanie określonego rytmu

-prawidłowe wykonywanie zadań ruchowych

-wykonywanie ćwiczeń oddechowych

-precyzyjne kolorowanie rysunku

Temat 2. tygodnia: Zabawy na śniegu

zadania tego tygodnia:

-projektowanie zimowego obrazka

-zabawa przy piosence „Pingwin”

-zapoznanie z właściwościami śniegu i lodu

-wypowiadanie się nt. zabaw zimowych na podstawie zdjęć, ilustracji i własnych doświadczeń

– rysowanie i wycinanie figur geometrycznych

-ilustrowanie ruchem treść piosenki

-rysowanie wg wzoru

-nazywanie zimowych dyscyplin sportowych

-uważne słuchanie innych

-ćwiczenie regulowania oddechu

-ćwiczenie precyzyjnego wycinania

-układanie bałwanka wg wzoru

-dokonywanie właściwych obliczeń, prawidłowe przeliczanie w zakresie 7

-dzielenie słów na sylaby

-zapoznanie z wyglądem litery S, s na podstawie wyrazu sanki

-odróżnianie dźwięków wysokich i niskich

-gra na instrumentach perkusyjnych

-dbanie o estetykę swojej pracy plastycznej „Rękawice”

-malowanie farbami wykorzystując różne kolory w pracy „Kolorowy bałwan”

Temat 3. tygodnia: Kochamy babcię i dziadka

zadania tego tygodnia:

-ćwiczenie precyzyjnego wycinania

-zapoznanie z treścią inscenizacji i nauka na pamięć fragmentów inscenizacji D. Kossakowskiej

-rysowanie członów rodziny

-opowiadanie o swoich rodzinach

-nazywanie członków rodziny

-rysowanie spirali

-wykonanie laurki dla babci

-poznanie wiersza „Zabawy mojej babci” Bożeny Koronkiewicz

-poznanie niektórych zabaw z dawnych lat

-reagowanie na zmiany w muzyce

-odgadywanie zagadek i wybieranie właściwego rozwiązania

-łączenie obrazków z cieniami

-rozpoznawanie figur geometrycznych

-prawidłowe przeliczanie w zakresie 7

-rozpoznawanie wysokich i niskich dźwięków

-ilustrowanie ruchem piosenki „Babcia i Dziadek”

-tworzenie ciągu opowiadania

-uczestniczenie w zabawach ze śpiewem

-uważne słuchanie wiersza „Babcia” Doroty Kossakowskiej

-odpowiadanie na pytania dotyczące wiersza

-ćwiczenie zręczności i sprawności ruchowej

Temat 4. tygodnia: Każdy lubi karnawał

zadania tego tygodnia:

-prawidłowe powtarzanie zgłoski i głoski

-odgadywanie nazw postaci z bajek

-powtarzanie zdań z rymowanki

-przeliczanie i dorysowywanie właściwej ilości elementów

-układanie i kontynuowanie określonego rytmu

-kolorowanie wg własnego pomysłu

-wymienianie części ciała występujące parami

-poznanie wiersza „Karnawał w przedszkolu” J. Zapała i ilustrowanie treść wiersza sylwetami

-wyjaśnienie pojęcie „karnawał”

-ozdabianie szablonu wg własnego pomysłu

-projektowanie stroju

-śpiewanie poznanych piosenek w grupie

-odtwarzanie określonego wzoru

-uczestniczenie w zabawie karnawałowej

-dzielenie słów na sylaby

-uważne słuchanie opowiadania „Bal w przedszkolu” D. Kossakowskiej

-przestrzeganie zasady czekania na swoją kolej podczas wypowiadania się

-rozpoznawanie przedmiotów po dotyku

Skip to content