Grudzień, tydzień pierwszy

Temat tygodnia: Odwiedziny Mikołaja

W tym tygodniu dzieci:

−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Niezwykła wizyta”

−wzbogacą swoje słownictwo

− rozwiążą zagadkę o Mikołaju

− zapoznają się z Mikołajem jako postacią kulturową

−wysłuchają i nauczą się piosenki „Idzie, idzie Mikołaj”

−wezmą udział w ćwiczeniach oddechowych

−będą rozwijać umiejętność dodawania na konkretach w zakresie 4

−będą rozwijać umiejętność przeliczania −wezmą udział w dyskusji na temat Jak pomóc innym?

−będą określać, czy podane przez nauczyciela zdania są prawdziwe, czy fałszywe

−dowiedzą się, jak w Polsce obchodzone są mikołajki, a jak obchodzi się je w innych miejscach na świecie

−wykonają pracę plastyczną „Prezenty”.

Grudzień, tydzień drugi

Temat tygodnia: Zima coraz bliżej

W tym tygodniu dzieci:

−określą swój nastrój

−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Pieluszkowe śnieżki i przedszkolak”, opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Cichomskiego „Wielka ucieczka dinozaura”

−poznają oznaki zimy

−wysłuchają i nauczą się piosenki „Płatki śniegu”

−wykonają pracę plastyczną Płatki śniegu

−określą wielkość, używając określeń: duży, większy, największy/ mały, mniejszy, najmniejszy −wykonają bałwanki z płatków kosmetycznych

− zbadają właściwości śniegu

−wykonają pracę plastyczną Biała zima

Grudzień, tydzień trzeci

Temat tygodnia: Magia świąt

W tym tygodniu dzieci:

−określą swój nastrój

−wysłuchają opowiadania Ewy Stadmüller „Wigilijny gość”

−dowiedzą się, jak przygotowujemy się do Świąt Bożego Narodzenia

−poznają tradycje świąteczne

−wysłuchają i nauczą się piosenki „Nadchodzi niezwykły czas”

−udekorują przedszkolną choinkę

− rozwiną umiejętność wypowiadania się

− rozwiążą zagadki

−obejrzą kartki bożonarodzeniowe

−dowiedzą się, w jaki sposób przesyłać sobie życzenia

−poznają potrawy świąteczne

−podzielą się opłatkiem

Grudzień, tydzień czwarty i piąty

Temat tygodnia: Zabawki

W tym tygodniu dzieci:

−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Opowieści ze strychu”

−wysłuchają rymowanki Martyny Marzec i nauczą się jej na pamięć

−określą swój nastrój

−wysłuchają i nauczą się piosenki Zabawy zabawek

−dowiedzą się, jakimi zabawkami bawiono się w przeszłości, a jakimi bawi się obecnie

−będą układać rytm

−utrwalą przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie

−dowiedzą się, co zrobić z zabawkami, którymi się już nie bawią

−utrwalą umiejętność klasyfikowania i segregowania przedmiotów

−powiedzą, jakie misie są im znane

−powiedzą koleżance lub koledze coś miłego na jej/jego temat.

Skip to content