Grudzień, tydzień pierwszy
Temat tygodnia: Odwiedziny Mikołaja
W tym tygodniu dzieci:
−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Niezwykła wizyta”
−wzbogacą swoje słownictwo
− rozwiążą zagadkę o Mikołaju
− zapoznają się z Mikołajem jako postacią kulturową
−wysłuchają i nauczą się piosenki „Idzie, idzie Mikołaj”
−wezmą udział w ćwiczeniach oddechowych
−będą rozwijać umiejętność dodawania na konkretach w zakresie 4
−będą rozwijać umiejętność przeliczania −wezmą udział w dyskusji na temat Jak pomóc innym?
−będą określać, czy podane przez nauczyciela zdania są prawdziwe, czy fałszywe
−dowiedzą się, jak w Polsce obchodzone są mikołajki, a jak obchodzi się je w innych miejscach na świecie
−wykonają pracę plastyczną „Prezenty”.
Grudzień, tydzień drugi
Temat tygodnia: Zima coraz bliżej
W tym tygodniu dzieci:
−określą swój nastrój
−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Pieluszkowe śnieżki i przedszkolak”, opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Cichomskiego „Wielka ucieczka dinozaura”
−poznają oznaki zimy
−wysłuchają i nauczą się piosenki „Płatki śniegu”
−wykonają pracę plastyczną Płatki śniegu
−określą wielkość, używając określeń: duży, większy, największy/ mały, mniejszy, najmniejszy −wykonają bałwanki z płatków kosmetycznych
− zbadają właściwości śniegu
−wykonają pracę plastyczną Biała zima
Grudzień, tydzień trzeci
Temat tygodnia: Magia świąt
W tym tygodniu dzieci:
−określą swój nastrój
−wysłuchają opowiadania Ewy Stadmüller „Wigilijny gość”
−dowiedzą się, jak przygotowujemy się do Świąt Bożego Narodzenia
−poznają tradycje świąteczne
−wysłuchają i nauczą się piosenki „Nadchodzi niezwykły czas”
−udekorują przedszkolną choinkę
− rozwiną umiejętność wypowiadania się
− rozwiążą zagadki
−obejrzą kartki bożonarodzeniowe
−dowiedzą się, w jaki sposób przesyłać sobie życzenia
−poznają potrawy świąteczne
−podzielą się opłatkiem
Grudzień, tydzień czwarty i piąty
Temat tygodnia: Zabawki
W tym tygodniu dzieci:
−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „Opowieści ze strychu”
−wysłuchają rymowanki Martyny Marzec i nauczą się jej na pamięć
−określą swój nastrój
−wysłuchają i nauczą się piosenki Zabawy zabawek
−dowiedzą się, jakimi zabawkami bawiono się w przeszłości, a jakimi bawi się obecnie
−będą układać rytm
−utrwalą przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie
−dowiedzą się, co zrobić z zabawkami, którymi się już nie bawią
−utrwalą umiejętność klasyfikowania i segregowania przedmiotów
−powiedzą, jakie misie są im znane
−powiedzą koleżance lub koledze coś miłego na jej/jego temat.