GRUDZIEŃ U „ISKIEREK”

1. Temat tygodnia: Co robimy w wolnym czasie? Oczekiwanie na Mikołaja

    Poznajemy przyrodę

    • Jesień

    – obserwowanie zmian zachodzących w przy­rodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.

    Dbamy o nasze zdrowie

    • Dbałość o higienę

    – ubieranie się odpowied­nio do warunków atmos­ferycznych występują­cych
    w danej porze roku (zapobieganie przegrza­niu i zmarznięciu)

    – przebywanie na świe­żym powietrzu; uczest­niczenie w spacerach, zabawach
    i ćwiczeniach ruchowych.

    Uczymy się czytać

    • Elementarna nauka czytania

    – rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

    – tworzenie z poznanych liter wyrazów
    i ich od­czytywanie.

    Nasza edukacja matema­tyczna

    • Kształtowanie pojęć liczbo­wych i umiejętności liczenia

    – rozpoznawanie cyfr.

    2. Temat tygodnia: To już zima

    Poznajemy przyrodę

    • Zima

    – obserwowanie zmian zachodzących w przy­rodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i pięk­no przyrody w zimowej szacie

    – poznawanie zjawisk atmosferycznych charak­terystycznych dla zimy, nazywanie ich, np. opady śniegu, szron, szadź, za­wieje śnieżne

    – poznawanie wybranych właściwości śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, któ­re zatrzymują w sobie.

    Uczymy się czytać

    • Elementarna nauka czy­tania

    – rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

    – tworzenie z poznanych liter wyrazów
    i ich od­czytywanie.

    Nasza edukacja matema­tyczna

    • Kształtowanie pojęć licz­bowych i umiejętności liczenia

    – rozpoznawanie cyfr.

    • Rozwijanie umiejętności sze­regowania i klasyfikowania

    – klasyfikowanie przed­miotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych.

    • Rozwijanie intuicji geome­trycznej

    – nazywanie figur geome­trycznych.

    3/4  Temat tygodnia : Święta tuż-tuż

    Nasze rodziny

    • Wzmacnianie więzów w ro­dzinie

    – kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świę­tami Bożego Narodzenia, Wielkanocy

    – wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wza­jemnych relacji opartych na szacunku, akceptacji i miłości.

    Uczymy się czytać

    • Elementarna nauka czy­tania

    – rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

    – tworzenie z poznanych liter wyrazów i ich od­czytywanie.

    Nasza edukacja matema­tyczna

    • Kształtowanie pojęć liczbo­wych i umiejętności liczenia

    – rozpoznawanie cyfr.

    • Rozwijanie umiejętności szeregowania i klasyfiko­wania

    – klasyfikowanie przed­miotów pod względem jednej cechy lub kilku cech wspólnych.

    • Rozwijanie intuicji geome­trycznej

    – nazywanie figur geome­trycznych.

    Skip to content