Listopad, tydzień pierwszy

Temat tygodnia: Co powinienem wiedzieć o Polsce

W tym tygodniu dzieci:

−określą swój nastrój

−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej „O dzielnym krawczyku i okrutnym Bazyliszku” −wysłuchają i nauczą się piosenki „Jestem Polakiem”

−będą rozwijać umiejętność przeliczania

−nauczą się cwałować z krokiem krzesanym

− zapoznają się z wyglądem wybranych strojów regionalnych

− zapoznają się z wyglądem flagi Polski

−wysłuchają Mazurka Dąbrowskiego

−dowiedzą się, co to jest niepodległość

−wykonają pracę plastyczną Narodowe Święto Niepodległości

Listopad, tydzień drugi

Temat tygodnia: Zdrowie naszym skarbem

W tym tygodniu dzieci:

−wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „Na zdrowie!”

−określą swój nastrój −wysłuchają i nauczą się piosenki „Dbam o zdrowie”

−wykonają pracę plastyczną Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

−utrwalą wiedzę na temat roli ruchu w życiu człowieka

−będą klasyfikować produkty ze względu na kryterium: zdrowe – niezdrowe −utrwalą określenia: krótki, długi, najdłuższy

−utrwalą wiedzę na temat piramidy zdrowia

−poznają zalety zdrowego odżywiania

−utrwalą informację na temat tego, co znajduje się w przychodni

Listopad, tydzień trzeci

Temat tygodnia: Listopadowa pogoda

W tym tygodniu dzieci:

−wysłuchają wiersza Ireny Suchorzewskiej „Słota”

−określą swój nastrój −wysłuchają i nauczą się piosenki „Jesienny deszczyk”

−wykonają pracę plastyczną „Kolorowy parasol”

−dowiedzą się skąd się bierze deszcz

−będą rozwijać małą motorykę poprzez rysowanie po śladzie, wycinanie

−określą, ile to jest: o jeden więcej

– będą przeliczać krople w dostępnym dla siebie zakresie

– poznają znaczenie słowa listopad

Listopad, tydzień czwarty

Temat tygodnia: Co ułatwia prace w domu?

W tym tygodniu dzieci:

−wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej „Elektryczni pomocnicy”

−określą swój nastrój

−wykonają pracę plastyczną Urządzenia przyszłości

−dowiedzą się, jakie urządzenia elektryczne były dawniej, a jakie mamy współcześnie

− zapoznają się z urządzeniami nowoczesnymi

−będą segregowały urządzenia ze względu na kolor

−poznają domowe obowiązki

−będą uczestniczyły w zabawach konstrukcyjnych.

Skip to content