Październik, tydzień pierwszy
Temat tygodnia:
Jesień w sadzie i w ogrodzie
W tym tygodniu dzieci:
− wezmą udział w opowieści ruchowej
− utrwalą informacje o owocach: śliwkach, gruszkach, jabłkach
− ułożą zdjęcia owoców i warzyw zgodnie z kolejnością występowania w wierszu
− będą tworzyć kącik owoców i warzyw
− wysłuchają i nauczą się piosenki Owoce i warzywa
− będą rozpoznawać owoce za pomocą zmysłów
− będą doskonalić umiejętność przeliczania
− porównają liczebność zbiorów
− będą utrwalać wygląd i nazwy warzyw
− rozwiążą słowne zagadki o warzywach
− zrobią kompot z owoców
− wykonają pracę plastyczną W koszyku Pani Jesieni
Październik, tydzień drugi
Temat tygodnia:
Zwierzęta jesienią
W tym tygodniu dzieci:
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Zapasy na zimę
− dowiedzą się, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy
− wysłuchają i nauczą się piosenki Przygotowania do zimy
− podzielą wyrazy na sylaby
− przyporządkują przedmioty do odpowiednich szarf według instrukcji nauczyciela
− zapamiętają układy elementów
− opowiedzą historyjkę obrazkową
− wykonają pracę plastyczną Jesienne zwierzęta
− rozpoznają i nazywają podstawowe emocje: smutek i radość
− rozwiną umiejętność pracy w grupie
Październik, tydzień trzeci
Temat tygodnia: Moja rodzina i mój dom
W tym tygodniu dzieci:
−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Nasz drugi dom
−wykonają pracę plastyczną Portret
−określą swój nastrój
−będą odgadywać zagadki
−utrwalą dzielenie wyrazów na sylaby
−utrwalą nazwy członków rodziny
−poznają swoje prawa i obowiązki
−utrwalą rodzaje domów i nazwy znajdujących się w nich pomieszczeń
−poszerzą swoją wiedzę na temat kształtów
Październik, tydzień czwarty
Temat tygodnia: Domowi ulubieńcy
W tym tygodniu dzieci:
−wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Psie marzenie
−poznają zawód weterynarza
−wysłuchają i nauczą się piosenki „Popatrzcie na jamniczka”
−będą rozwijać umiejętność przeliczania i segregowania
−będą uczestniczyć w zabawach logopedycznych
−poznają zasady właściwej opieki nad zwierzętami
−wezmą udział w zabawie sensoryczno-plastycznej
−rozwiną słownictwo związane ze zwierzętami domowymi oraz z akcesoriami niezbędnymi do opieki nad nimi
−dowiedzą się, czym jest schronisko dla zwierząt
−wykonają pracę plastyczną Mój pupil
Październik, tydzień piąty
Temat tygodnia: A deszcz pada i pada…
W tym tygodniu dzieci:
−wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Jesienna burza
−wykonają eksperyment z wykorzystaniem mieszaniny niejednorodnej
−będą obserwować pogodę
−będą klasyfikować według warunku, wielkości lub koloru
−wysłuchają i nauczą się piosenki „A ja deszczu się nie boję”
−odwzorują rytm
−będą różnicować głoski s, z, sz
−ustalą równoliczność zbiorów poprzez łączenie elementów w pary
−będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie po deszczu
−zapoznają się z pojęciem babie lato
−utrwalą pojęcie pary
−dowiedzą się, jakie kolory ma tęcza
−wykonają tęczowy eksperyment