MOJA MIEJSCOWOŚĆ
- „Miejsce, w którym mieszkam” – wypowiedzi dzieci – zwrócenie uwagi na różnice występujące w budownictwie w mieście i na wsi. Zrozumienie potrzeby znajomości swojego adresu.
- „Moje miasto” – zabawa plastyczna. „Moje miasto dawniej i dziś”.
- „Mieszkamy w różnych domach” – porównywanie wysokości – określanie wysokości bez przyborów pomiarowych (wysoki, niski). Wdrażanie do prawidłowego używania liczebników porządkowych.
- „Jaki to kształt?” – zabawa matematyczna. „Płot” – ćwiczenie graficzne.
- „Polskie miasta” – układanie w całość pociętych na części widokówek przedstawiających miasta.
- „Prawda czy fałsz” – zabawa słowna.
- „Obrazek z widokówki” – zabawa plastyczna. „Lubię moje miasto, ponieważ…” – zabawa słowna.
- „Domy przyszłości” – swobodne wypowiedzi dzieci – rozwijanie wyobraźni. Zauważanie różnic w budownictwie miejskim i wiejskim. Utrwalenie swojego adresu zamieszkania.
- „Moje osiedle” – spacer – obserwacja okolicznych domów.

JESTEM POLAKIEM I EUROPEJCZYKIEM
- „Co to za miejsce?” – rozpoznawanie charakterystycznych miejsc.
- „Krakowiaczek jeden” – wspólne śpiewanie piosenki.
- „To jest Polska – moja ojczyzna” – rozmowa przy mapie – wzbogacanie wiedzy dzieci na temat Polski. Kształtowanie postaw patriotycznych. Poznanie symboli narodowych.
- „Polonez B – dur F. Chopina” – słuchanie utworu.
- „Architekci” – zabawa matematyczna.
- „Moja Ojczyzna” – słuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej.
- „Kupujemy warzywa” – zabawa matematyczna – doskonalenie umiejętności liczenia elementów. Ćwiczenia w określaniu liczebności zbiorów „na oko”.
- „Wars i Sawa” – słuchanie legendy. „Serce patrioty” – wycinanie i przyklejanie serca.
- Dowolne zabawy dzieci – zachęcanie do zabawy w małych zespołach.
- „Jestem Europejczykiem” – poznanie wybranych państw Unii Europejskiej – wzbogacanie wiedzy dzieci na temat niektórych państw Unii Europejskiej. Zapoznanie z flagą i hymnem Unii Europejskiej.
- „Flaga” – ćwiczenia oddechowe. „Orzeł” – zabawa plastyczna
- Dowolne zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci – wdrażanie do zgodnej zabawy.
- „Nasza flaga” – stemplowanie – utrwalenie wizerunku flagi Polski. Wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy.

NA MAJOWEJ ŁĄCE
- „Łąka” – oglądanie ilustracji. „Kto mieszka na łące?” – rozmowa kierowana w oparciu o obrazki.
- „Kolorowa łąka” – nauka wiersza na pamięć – utrwalenie nazw mieszkańców łąki. Ćwiczenie pamięci odtwórczej podczas odtwarzania fragmentów wiersza.
- „Policz sylaby” – zabawa słowna. „Zapachy łąki” – rozpoznawanie ziół.
- Zabawy swobodne dzieci – wdrażanie do korzystania z zabawek zgodnie z przyjętym regulaminem.
- „Kwiaty na łące” – zabawa matematyczna. „Dokończ zdanie” – zabawa słowna.
- „Cała łąka w kwiatach” – zabawy matematyczne – doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów. Utrwalenie nazw kwiatów.
- „Kto gra i śpiewa na łące?” – ćwiczenia słuchowe. „Mieszkańcy łąki” – układanie obrazka w całość.
- . „Jakie kwiaty i owady mieszkają na łące? – rozmowa kierowana w oparciu o ilustracje.
- „Kto to?” – rozwiązywanie zagadek.
- „Co słychać na łące?” – zabawa artykulacyjna – usprawnianie narządów artykulacyjnych. Czerpanie radości ze wspólnej zabawy. Prawidłowe powtarzanie zgłosek.
- „Pszczoły” – zabawa orientacyjna – porządkowa.

GDZIE PRACUJĄ RODZICE
- „Gdzie pracują rodzice?” – wypowiedzi w oparciu o wiersz i posiadaną wiedzę – poznanie nazw niektórych zawodów. Kształtowanie szacunku do ludzkiej pracy.
- „Jaki to zawód?” – zabawa dydaktyczna. „Do czego przyda się to urządzenie?” – ćwiczenie słowno-plastyczne.
- „Ten zawód podoba mi się” – zabawa plastyczna. „Kto pracuje w przedszkolu?” – zabawa słowna.
- „Co robi lekarz?” – zabawa słowna. „Ojciec Wirgiliusz” – zabawa ze śpiewem.
- „Maluję obraz” – malowanie farbami plakatowymi – rozwijanie inwencji twórczej. Utrwalenie nazw kolorów. Wdrażanie do właściwego korzystania z farb.
- „Jestem projektantem” – zabawa plastyczna.
- „Kto tego potrzebuje” – ćwiczenie graficzne.
- „Mój tata jest…” – zabawa słowna.
- „Jaki zawód wykonują przedstawione osoby?” -ćwiczenie spostrzegawczości.
- „Razem jest wesoło” – zabawy rytmiczne – wyrabianie poczucia rytmu. Doskonalenie ekspresji wokalnej. Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
- „Kim będę, gdy dorosnę” – rozwiązywanie zagadek – zapoznanie z wybranymi zawodami. Kształtowania operacji myślowych: analizy, syntezy, uogólniania.

KOCHAM MAMĘ I TATĘ
- „Moja mama jest…” – wypowiedzi dzieci – kształtowanie więzi emocjonalnej z rodziną. Wdrażanie do okazywania szacunku członkom rodziny.
- „Mój tato jest…” – wypowiedzi dzieci – kształtowanie więzi emocjonalnej z rodziną.
- „Co robi mama?” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
- „Lubię z mamą… Lubię z tatą…” – zabawa słowna.
- „Serce dla taty” – zabawa plastyczna.
- „Mama na medal” – ozdabianie medalu – doskonalenie umiejętności cięcia nożyczkami. Zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy.
- „Moja rodzina” – zabawa matematyczna – doskonalenie umiejętności liczenia. Ćwiczenia w poprawnym używaniu sformułowań: starszy, młodszy.
- „Mama” – masażyk do rymowanki Doroty Kossakowskiej.
- „Bawimy się z rodzicami” – zaproszenie rodziców na występ z okazji ich święta.
