Temat 1. tygodnia: Jestem Polakiem i Europejczykiem

zadania tego tygodnia:

-utrwalanie symboli narodowych

-samodzielne wykonanie godła Polski

-słuchanie opowiadania „Mieszkańcy Europy”

-wymienianie charakterystycznych cech danego kraju UE

-słuchanie hymnu Unii

-dopasowywanie krajów do flag

-śpiewanie hymnu Polski

-wyjaśnienie znaczenia słowa „stolica’

-nazywanie ważnych miejsc i zabytków Warszawy

-ćwiczenie rzucania i chwytania

Temat 2. tygodnia: Na majowej łące

-dorysowywanie elementów swojego rysunku do koła

-wypowiadanie się nt. treści ilustracji

-mówienie wiersza z pamięci

-rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych mieszkańców łąki

-prawidłowe korzystanie z farb

-samodzielne projektowanie swojej pracy

-poszerzanie wiedzy nt. życia pszczół

-odtwarzanie podanych rytmów

-kolorowanie obrazka wg kodu

-wykonywanie ćwiczeń graficznych

-słuchanie wiersza o owadach

-segregowanie owadów

-wymienianie nazw dni tygodnia w kolejności

-ćwiczenie sprawności ruchowej

-opowiadanie o rozwoju motyla

-gra na instrumentach

-instrumentacja wiersza

-precyzyjne składanie kół z papieru tworząc biedronkę

-dbanie o porządek w miejscu pracy

-tworzenie logicznych wypowiedzi

-nazywanie owadów mieszkających na łące

-wykonywanie zadań ruchowych

-wskazywanie odpowiedniego miejsca na kartce

-śpiew i zabawa przy piosence

Temat 3. tygodnia: Gdzie pracują rodzice?

-rozpoznawanie przedmiotów po dotyku

-wypowiadanie się nt. zawodów i czynności wykonywanych przez ludzi

-wypowiadanie się pełnymi zdaniami

-rysowanie kredkami na określony temat

-naśladowanie czynności

-składanie obrazka w całość

-poznanie atrybutów pracy kucharza

-wymienianie zawodów osób pracujących na wsi

-nazywanie maszyn potrzebnych rolnikowi i narzędzia ogrodnika

-naśladowanie czynności

-kończenie rozpoczętych zdań

-dzielenie słów na sylaby

-tworzenie logicznych zdań na określony temat

-określanie położenia przedmiotów

-segregowanie wg określonej cechy

-uczestniczenie w wycieczce grupowej do „Koziej Zagrody”

-poznanie sposobu opieki nad zwierzętami i etapów powstawania sera

-wypowiadanie się nt. swojego wymarzonego zawodu

-rozpoznawanie kształtu figur

-ćwiczenie sprawności ruchowej

Temat 4. tygodnia: Kocham mamę i tatę

-wymienianie form spędzania wolnego czasu w domu

-budowanie zdań

-czekanie na swoją kolej wypowiedzi

-rysowanie kredkami ołówkowymi

-wymienianie form spędzania wolnego czasu z rodzicami

-budowanie dłuższych zdań

-śpiewanie poznanej piosenki

-określanie tempa piosenki

-odgadywanie odgłosów z kuchni

-wyklejanie konturów kwiatka plasteliną

-wykonywanie określonych ruchów wg ustalonego kodu

-nazywanie kolorów

-rozwiązywanie zadań z dodawania i odejmowania

-słuchanie uważne muzyki

-utrwalanie układu tanecznego

-rysowanie portretu

-słuchanie uważne opowiadania

-odpowiadanie na pytania

-ćwiczenie sprawności ruchowej

-współdziałanie podczas ćwiczeń

Skip to content