Temat 1. tygodnia: Jestem Polakiem i Europejczykiem
-utrwalanie symboli narodowych
-samodzielne wykonanie godła Polski
-słuchanie opowiadania „Mieszkańcy Europy”
-wymienianie charakterystycznych cech danego kraju UE
-słuchanie hymnu Unii
-dopasowywanie krajów do flag
-śpiewanie hymnu Polski
-wyjaśnienie znaczenia słowa „stolica’
-nazywanie ważnych miejsc i zabytków Warszawy
-ćwiczenie rzucania i chwytania
Temat 2. tygodnia: Na majowej łące
-dorysowywanie elementów swojego rysunku do koła
-wypowiadanie się nt. treści ilustracji
-mówienie wiersza z pamięci
-rozpoznawanie i nazywanie poszczególnych mieszkańców łąki
-prawidłowe korzystanie z farb
-samodzielne projektowanie swojej pracy
-poszerzanie wiedzy nt. życia pszczół
-odtwarzanie podanych rytmów
-kolorowanie obrazka wg kodu
-wykonywanie ćwiczeń graficznych
-słuchanie wiersza o owadach
-segregowanie owadów
-wymienianie nazw dni tygodnia w kolejności
-ćwiczenie sprawności ruchowej
-opowiadanie o rozwoju motyla
-gra na instrumentach
-instrumentacja wiersza
-precyzyjne składanie kół z papieru tworząc biedronkę
-dbanie o porządek w miejscu pracy
-tworzenie logicznych wypowiedzi
-nazywanie owadów mieszkających na łące
-wykonywanie zadań ruchowych
-wskazywanie odpowiedniego miejsca na kartce
-śpiew i zabawa przy piosence
Temat 3. tygodnia: Gdzie pracują rodzice?
-rozpoznawanie przedmiotów po dotyku
-wypowiadanie się nt. zawodów i czynności wykonywanych przez ludzi
-wypowiadanie się pełnymi zdaniami
-rysowanie kredkami na określony temat
-naśladowanie czynności
-składanie obrazka w całość
-poznanie atrybutów pracy kucharza
-wymienianie zawodów osób pracujących na wsi
-nazywanie maszyn potrzebnych rolnikowi i narzędzia ogrodnika
-naśladowanie czynności
-kończenie rozpoczętych zdań
-dzielenie słów na sylaby
-tworzenie logicznych zdań na określony temat
-określanie położenia przedmiotów
-segregowanie wg określonej cechy
-uczestniczenie w wycieczce grupowej do „Koziej Zagrody”
-poznanie sposobu opieki nad zwierzętami i etapów powstawania sera
-wypowiadanie się nt. swojego wymarzonego zawodu
-rozpoznawanie kształtu figur
-ćwiczenie sprawności ruchowej
Temat 4. tygodnia: Kocham mamę i tatę
-wymienianie form spędzania wolnego czasu w domu
-budowanie zdań
-czekanie na swoją kolej wypowiedzi
-rysowanie kredkami ołówkowymi
-wymienianie form spędzania wolnego czasu z rodzicami
-budowanie dłuższych zdań
-śpiewanie poznanej piosenki
-określanie tempa piosenki
-odgadywanie odgłosów z kuchni
-wyklejanie konturów kwiatka plasteliną
-wykonywanie określonych ruchów wg ustalonego kodu
-nazywanie kolorów
-rozwiązywanie zadań z dodawania i odejmowania
-słuchanie uważne muzyki
-utrwalanie układu tanecznego
-rysowanie portretu
-słuchanie uważne opowiadania
-odpowiadanie na pytania
-ćwiczenie sprawności ruchowej