W KRAINIE BAŚNI
- Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych;
- Wdrażanie do uważnego słuchania oraz wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów: ,,Gdzie mieszkają bajki?, ,,Książka moim przyjacielem”;
- Zapoznanie z fabułą filmu, wzbogacanie wiedzy na temat osób biorących udział w tworzeniu filmu;
- Wdrażanie do prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi podczas zabaw matematycznych ,, Znajdź i policz”, ,,Jaką karetę ma król”, ,,Liczymy karety”;
- Zabawy muzyczno-ruchowe z bum bum rurkami ,,Śpiewamy
i tańczymy”; - Rozwiązywanie zagadek ,, Z jakiej bajki pochodzę?”.
W MARCU JAK W GARNCU
- Zapoznanie się z charakterystycznymi cechami marcowej pogody;
- Wypowiadanie się na po wysłuchaniu wiersza pt. ,,Marcowa pogoda” oraz ilustracji i własnych obserwacji;
- Poszerzenie doświadczeń plastycznych oraz rozwijanie inwencji twórczej podczas malowanie akwarelami – ,,Przedwiośnie;
- Usprawnianie techniki liczenia oraz porównywanie liczebności zbiorów;
- Utrwalanie nazw kolorów podczas zabaw;
- Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach muzycznych, rozwijanie wrażliwości muzycznej w zabawach- ,,Cicho głośno”, ,,Omijamy kałuże”, ,, Symbole pogody”, ,,Wiosna budzi kwiaty”;
- Utrwalanie wiedzy na temat oznak wiosny po wysłuchaniu opowiadania pt. ,, Gdzie jest mój bałwanek?”.
- DBAMY O ZDROWIE NA PRZEDWIOŚNIU
- Promowanie zdrowego trybu życia;
- Kształtowanie wrażliwości dotykowej podczas zabawy ,,Co jest
w worku?”; - Wyrabianie świadomości , że należy spożywać zdrowe pokarmy;
- Doskonalenie sprawności manualnej podczas lepienia
z plasteliny i masy solnej; - Wdrażanie do prawidłowego nazywania warzyw i owoców;
- Wyrabianie poczucia świadomego ruchu oraz czerpanie radości ze wspólnej zabawy podczas ćwiczeń ruchowych ,,Wiosenne zabawy”;
- Zapoznanie ze sposobem sadzenia cebuli oraz wzbogacanie wiedzy na temat warunków potrzebnych roślinom do życia;
- Promowanie zdrowego odżywiania się.
NADCHODZI WIOSNA
- Wzbogacanie wiedzy na temat charakterystycznych cech wiosny;
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych ,,Wiosenne porządki”;
- Zapoznanie z nową techniką plastyczną – origami płaskie z koła ,,Przebiśniegi”;
- Doskonalenie umiejętności odwzorowywania układu rytmicznego oraz usprawnianie techniki liczenia podczas zabaw matematycznych ,,Liczymy i ćwiczymy”;
- Nauka piosenki pt. ,, Marzec” oraz doskonalenie pamięci muzycznej;
- Wzbogacanie wiedzy na temat życia bocianów oraz wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na podstawie opowiadania pt. ,, Spacerek”
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.