1. W lodowej krainie
-poszerzanie wiadomości dzieci na temat Antarktydy i Arktyki
-zachęcanie do aktywnego udziału w zajęciach
– zapoznanie z litera „N,n” wielka i małą, drukowaną i pisaną
– kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej
-doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami
-wdrażanie do dokładnego wykonywania pracy
-wzbogacanie wiedzy dzieci na temat zwierząt polarnych poprzez rozwiązywanie zagadek
-rozwijanie logicznego myślenia i kształtowanie operacji myślowych
-doskonalenie poczucia rytmu
-umuzykalnianie dzieci, ćwiczenie słuchu
-doskonalenie umiejętności rysowania wg wzoru
-rozwijanie kompetencji językowych
-doskonalenia techniki liczenia
-doskonalenie umiejętności odwzorowywania liczebności zbiorów
-doskonalenie celności rzutu i prawidłowego chwytu
-doskonalenie orientacji przestrzennej – określania stron lewej i prawej
-rozwijanie zainteresowań muzycznych i zachęcenie do słuchania utworów muzyki klasycznej
-rozwijanie inwencji twórczej
-wdrażanie do utrzymywania porządku w miejscu pracy
-uważne słuchanie wiersza i wypowiadanie się pełnymi zdaniami na temat wiersza „Przygoda niedźwiadka polarnego”
2. W Kosmosie
-zapoznanie z wyglądem wszechświata
-rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
-zachęcanie do uważnego słuchania
-rozwijanie wyobraźni
-zachęcanie do aktywnego udziału w zajęciach
-rozwijanie inwencji twórczej
-doskonalenie precyzyjności podczas rysowania
-wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych
-poszerzanie wiadomości nt. księżyca, gwiazd, planet
– utrwalenie nazw planet i ich miejsca w Układzie Słonecznym
-zapoznanie z zasadami gry „ściganki”
-doskonalenie umiejętności liczenia
-wyrabianie zręczności i zwinności
– zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 8
-zapoznanie z treścią filmu „Perełka” z serialu Rodzina Treflików
-zachęcanie do wypowiadania się na określony temat
-doskonalenie sprawności manualnej
-zapoznanie z pojęciem słowa „astronom”
-poznanie informacji na temat życia Mikołaja Kopernika
3. Zwierzęta egzotyczne
-wzbogacanie wiedzy dzieci na temat lwów
-poszerzanie umiejętności plastycznych
-wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy
-zachęcanie do wystąpień na forum grupy
-poszerzanie wiadomości nt. krokodyli
-zapoznanie z treścią wiersza „Co krokodyl robił w mieście”
-wzbogacanie słownika dziecka o nowe wyrażenie
-rozwijanie poczucia rytmu
-umuzykalnianie dzieci
-rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach
-rozwijanie sprawności ruchowej
-doskonalenie rzutu i chwytu
-poszerzanie umiejętności liczenia, kolorowania i rysowania po śladzie
-zapoznanie z dwuczęściową budową wiersza
-kształtowanie poczucia tempa
-doskonalenie sprawności manualnych dłoni
-rozwijanie inwencji twórczej
-utrwalenie wiedzy dzieci na temat zwierząt egzotycznych
– wdrażanie do uważnego słuchania
4. Bajki i baśnie
-poznanie cyklu powstawania książki
-wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
-wdrażanie do samodzielnego wykonywania pracy
-zachęcanie do wypowiadania się na temat wykonanej pracy
-wdrażanie do uważnego słuchania
-zapoznanie dzieci z pojęciem „morał”
-kształtowanie poczucia pomagania potrzebującym
-utrwalenie zasad bezpieczeństwa
-wdrażanie do dbania o książki i ich szanowania
-rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów
-rozwijanie logicznego myślenia
-wyrabianie zręczności i zwinności
-rozwijanie inwencji twórczej
-wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy
-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych-wzbogacenie wiadomości nt. biblioteki
-rysowanie po śladzie
-odkodowuje obrazek-wzbogacanie wiedzy dzieci na temat bajek
-rozwiązywanie zagadek na temat bajek