Temat 1. tygodnia: W lodowej krainie
zadania tego tygodnia:
-wykonywanie doświadczeń z lodem
-słuchanie opowiadania na temat Antarktydy i Arktyki
-rysowanie swojego ulubionego zwierzęcia polarnego
-wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych
-rozwiązywanie zagadek o zwierzętach
-dzielenie słów na sylaby
-ćwiczenie prawidłowego liczenia, rozwiązywania prostych równań w zakresie 0 -7
-nazywanie i opowiadanie o zwierzętach polarnych
-określanie kierunków: prawo, lewo
-wykonywanie ćwiczeń oddechowych
-słuchanie utworów muzyki klasycznej
-rozwijanie sprawności manualnej – wykonywania pracy wg określonego wzoru pt.”Iglo”
-poszerzanie umiejętności rytmicznego mówienia poprzez powtarzanie rymowanki
-kończenie rozpoczętych słów
-uważne słuchanie wiersza „Przygoda niedźwiadka polarnego” B. Koronkiewicz
-ćwiczenie celnego rzucania i prawidłowego chwytania
-wymieni czynności jakie wykonuje niedźwiedź
Temat 2. tygodnia: W kosmosie
zadania tego tygodnia:
-opowiadanie treści obrazka
-układanie ufoludka z figur geometrycznych
-słuchanie uważnie wiersza „Rakieta” D. Kossakowskiej
-dorysowywanie brakujących elementów
-konstruowanie z klocków ciekawych budowli
-rozwiązywanie zagadek nt. kosmosu
-wypowiadanie się nt. księżyca, gwiazd, planet, słońca
-śpiewanie piosenki „Kosmiczna piosenka”
-układanie obrazka w całość
-aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach
-odtwarzanie ruchów innych
-wyjaśnienie pojęcia „astronom”
-słuchanie opowiadania nt. Mikołaja Kopernika
-prawidłowe przeliczanie w zakresie 8, zapoznanie z cyfrą 8
-projektowanie i lepienie z plasteliny
Temat 3. tygodnia: Zwierzęta egzotyczne
zadania tego tygodnia:
-poznawanie wiersza „Lew” B.Koronkiewicz
-wypowiadanie się nt. zwierząt egzotycznych
-poznawanie informacji nt. zwyczajów i życia lwa
-precyzyjne wycinanie
-wypowiadanie się nt. życia krokodyli
-słuchanie uważnie wiersza „Krokodyl w lodziarni” B. Koronkiewicz
-podawanie słów określających krokodyla
-wyjaśnienie pojęcia „krokodyle łzy”
-dzielenie słów na sylaby i przeliczanie ich ilości w słowach
-prawidłowe przeliczanie liczebnikami głównymi w zakresie 8
-słuchanie i wskazywanie odpowiedniej ilości dźwięków
-precyzyjne kolorowanie i rysowanie po śladzie
-lepienie z plasteliny słonia
Temat 4. tygodnia: Bajki i baśnie
zadania tego tygodnia:
-dzielenie słów na sylaby i głoski
-opowiadanie treść ilustracji
-poznanie etapów powstania książki
-wymienianie nazw zawodów osób pracujących przy powstaniu książki
-wyjaśnienie pojęcia „morał”
-ilustrowanie wiersza sylwetami „Baśń o dobrym sercu” J. Zapała
-odgrywanie scenek na forum grupy
-wspólne śpiewanie piosenki „Rybka Treflika”
-segregowanie książek i tworzenie zbiorów
-prawidłowe przeliczanie liczebnikami głównymi w zakresie 8
-układanie treści bajki
-rysowanie bohatera ulubionej bajki
-samodzielne ozdabianie sylwety księcia lub księżniczki
-opowiadanie o pracy w bibliotece
-rysowanie po śladzie
-odkodowywanie obrazka
-słuchanie bajek
-opowiadanie o bohaterach bajki
-rozwiązywanie zagadek o bajkach
-ozdabia pantofelek wg wlanego pomysłu