Temat 1. tygodnia: W lodowej krainie

zadania tego tygodnia:

-wykonywanie doświadczeń z lodem

-słuchanie opowiadania na temat Antarktydy i Arktyki

-rysowanie swojego ulubionego zwierzęcia polarnego

-wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych

-rozwiązywanie zagadek o zwierzętach

-dzielenie słów na sylaby

-ćwiczenie prawidłowego liczenia, rozwiązywania prostych równań w zakresie 0 -7

-nazywanie i opowiadanie o zwierzętach polarnych

-określanie kierunków: prawo, lewo

-wykonywanie ćwiczeń oddechowych

-słuchanie utworów muzyki klasycznej

-rozwijanie sprawności manualnej – wykonywania pracy wg określonego wzoru pt.”Iglo”

-poszerzanie umiejętności rytmicznego mówienia poprzez powtarzanie rymowanki

-kończenie rozpoczętych słów

-uważne słuchanie wiersza „Przygoda niedźwiadka polarnego” B. Koronkiewicz

-ćwiczenie celnego rzucania i prawidłowego chwytania

-wymieni czynności jakie wykonuje niedźwiedź

Temat 2. tygodnia: W kosmosie

zadania tego tygodnia:

-opowiadanie treści obrazka

-układanie ufoludka z figur geometrycznych

-słuchanie uważnie wiersza „Rakieta” D. Kossakowskiej

-dorysowywanie brakujących elementów

-konstruowanie z klocków ciekawych budowli

-rozwiązywanie zagadek nt. kosmosu

-wypowiadanie się nt. księżyca, gwiazd, planet, słońca

-śpiewanie piosenki „Kosmiczna piosenka”

-układanie obrazka w całość

-aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach

-odtwarzanie ruchów innych

-wyjaśnienie pojęcia „astronom”

-słuchanie opowiadania nt. Mikołaja Kopernika

-prawidłowe przeliczanie w zakresie 8, zapoznanie z cyfrą 8

-projektowanie i lepienie z plasteliny

Temat 3. tygodnia: Zwierzęta egzotyczne

zadania tego tygodnia:

-poznawanie wiersza „Lew” B.Koronkiewicz

-wypowiadanie się nt. zwierząt egzotycznych

-poznawanie informacji nt. zwyczajów i życia lwa

-precyzyjne wycinanie

-wypowiadanie się nt. życia krokodyli

-słuchanie uważnie wiersza „Krokodyl w lodziarni” B. Koronkiewicz

-podawanie słów określających krokodyla

-wyjaśnienie pojęcia „krokodyle łzy”

-dzielenie słów na sylaby i przeliczanie ich ilości w słowach

-prawidłowe przeliczanie liczebnikami głównymi w zakresie 8

-słuchanie i wskazywanie odpowiedniej ilości dźwięków

-precyzyjne kolorowanie i rysowanie po śladzie

-lepienie z plasteliny słonia

Temat 4. tygodnia: Bajki i baśnie

zadania tego tygodnia:

-dzielenie słów na sylaby i głoski

-opowiadanie treść ilustracji

-poznanie etapów powstania książki

-wymienianie nazw zawodów osób pracujących przy powstaniu książki

-wyjaśnienie pojęcia „morał”

-ilustrowanie wiersza sylwetami „Baśń o dobrym sercu” J. Zapała

-odgrywanie scenek na forum grupy

-wspólne śpiewanie piosenki „Rybka Treflika”

-segregowanie książek i tworzenie zbiorów

-prawidłowe przeliczanie liczebnikami głównymi w zakresie 8

-układanie treści bajki

-rysowanie bohatera ulubionej bajki

-samodzielne ozdabianie sylwety księcia lub księżniczki

-opowiadanie o pracy w bibliotece

-rysowanie po śladzie

-odkodowywanie obrazka

-słuchanie bajek

-opowiadanie o bohaterach bajki

-rozwiązywanie zagadek o bajkach

-ozdabia pantofelek wg wlanego pomysłu

Skip to content