- ZABAWY NA ŚNIEGU
- Poznanie zabaw zimowych i zwrócenie uwagi na zasady bezpiecznej zabawy na śniegu;
- Rozwiązywanie zagadek o tematyce zimowej;
- Doskonalenie sprawności manualnej podczas pracy plastycznej pt. ,,Bałwan”; wdrażanie do porządkowania miejsca pracy;
- ,, Koło” – zabawy matematyczne, doskonalenie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur geometrycznych;
- Słuchanie wiersza pt. ,,Zabawy na śniegu”;
- Zabawy muzyczno – rytmiczne przy piosence pt. ,, Grajmy
w śnieżki”; - Zachęcanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami na temat historyjki obrazkowej pt. ,, Przygoda bałwanka”.
- Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
2. W LODOWEJ KRAINIE
- Rozbudzanie zainteresowań życiem ludzi w innych krajach;
- Wypowiedzi na temat opowiadania pt. ,, Kraina wiecznych lodów”;
- Rozwijanie inwencji twórczej podczas zabawy plastycznej ,,Igloo”;
- Doskonalenie umiejętności przeliczania oraz kontynuowania rytmu w zabawach: ,, Pingwiny”, ,, Kolorowy rytm”, ,,Mroźne rysunki”;
- Wyrabianie płynności ruchów podczas zabaw przy muzyce;
- Poznanie zwierząt polarnych na podstawie wiersza pt. ,, Zwierzęta lodowej krainy”;
- Doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby podczas zabaw.
3. ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE
- Wzbogacanie wiedzy na temat afrykańskiej sawanny oraz rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych na podstawie opowiadania pt. ,, Afrykańska sawanna”;
- Doskonalenie umiejętności plastycznych podczas malowania farbą plakatową;
- Wdrażanie do prawidłowego używania określeń duży, mały;
- Wyrabianie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wielkości w zabawach: ,, Duży i mały słoń”, ,, Małe do małych, duże do dużych”;
- Wprowadzenie piosenki pt. ,, Żyrafa”;
- Rozwijanie poczucia rytmu podczas zabaw muzyczno-rytmicznych;
- Poznanie zwierząt mieszkających w Zoo na podstawie wiersza pt. ,, Mieszkańcy Zoo”.
4. W KOSMOSIE
- Wzbogacanie wiedzy na temat Układu Słonecznego”;
- Nauka na pamięć wiersza pt. ,, Nasza planeta”;
- Rozwijanie wyobraźni podczas rysowania pastelami olejnymi – ,,Ufoludek” oraz wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy;
- Utrwalanie nazw figur geometrycznych;
- Doskonalenie percepcji wzrokowej i wyobraźni podczas układania kompozycji z figur geometrycznych;
- Rozwijanie poczucia rytmu i tworzenie muzyki podczas grania na instrumentach perkusyjnych oraz nietypowych;
- Wdrażanie do uważnego słuchania oraz wypowiadanie się na tle grupy po wysłuchaniu wiersza pt. ,, Moje marzenia”.