Temat 1. tygodnia: Zwierzęta zimą
– uważne słuchanie wiersza „Pracowity Tydzień” Doroty Kossakowskiej
-utrwalanie dni tygodnia
-uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt w zimie
-lepienie z plasteliny ptaszka
-rozpoznawanie na podstawie wyglądu ptaków: gila, sikorki.
-odwzorowywanie prostych wzorów
-przeliczanie w zakresie 7, zapoznanie z wyglądem cyfry 7
-rysowanie właściwej ilości elementów
-słuchanie o życiu i zwyczajach lisów i innych zwierząt leśnych
-odgadywanie zagadek, nazywanie zwierząt
-wdrażanie do pomagania ptakom w czasie zimy
-posługiwanie się pojęciami nad, pod, obok, za, przed, przy
-kontynuowanie określonego rytmu
-prawidłowe wykonywanie zadań ruchowych
-wykonywanie ćwiczeń oddechowych
-precyzyjne kolorowanie rysunku
Temat 2. tygodnia: Zabawy na śniegu
zadania tego tygodnia:
-projektowanie zimowego obrazka
-zabawa przy piosence „Pingwin”
-zapoznanie z właściwościami śniegu i lodu
-wypowiadanie się nt. zabaw zimowych na podstawie zdjęć, ilustracji i własnych doświadczeń
– rysowanie i wycinanie figur geometrycznych
-ilustrowanie ruchem treść piosenki
-rysowanie wg wzoru
-nazywanie zimowych dyscyplin sportowych
-uważne słuchanie innych
-ćwiczenie regulowania oddechu
-ćwiczenie precyzyjnego wycinania
-układanie bałwanka wg wzoru
-dokonywanie właściwych obliczeń, prawidłowe przeliczanie w zakresie 7
-dzielenie słów na sylaby
-zapoznanie z wyglądem litery S, s na podstawie wyrazu sanki
-odróżnianie dźwięków wysokich i niskich
-gra na instrumentach perkusyjnych
-dbanie o estetykę swojej pracy plastycznej „Rękawice”
-malowanie farbami wykorzystując różne kolory w pracy „Kolorowy bałwan”
Temat 3. tygodnia: Kochamy babcię i dziadka
-ćwiczenie precyzyjnego wycinania
-zapoznanie z treścią inscenizacji i nauka na pamięć fragmentów inscenizacji D. Kossakowskiej
-rysowanie członów rodziny
-opowiadanie o swoich rodzinach
-nazywanie członków rodziny
-rysowanie spirali
-wykonanie laurki dla babci
-poznanie wiersza „Zabawy mojej babci” Bożeny Koronkiewicz
-poznanie niektórych zabaw z dawnych lat
-reagowanie na zmiany w muzyce
-odgadywanie zagadek i wybieranie właściwego rozwiązania
-łączenie obrazków z cieniami
-rozpoznawanie figur geometrycznych
-prawidłowe przeliczanie w zakresie 7
-rozpoznawanie wysokich i niskich dźwięków
-ilustrowanie ruchem piosenki „Babcia i Dziadek”
-tworzenie ciągu opowiadania
-uczestniczenie w zabawach ze śpiewem
-uważne słuchanie wiersza „Babcia” Doroty Kossakowskiej
-odpowiadanie na pytania dotyczące wiersza
-ćwiczenie zręczności i sprawności ruchowej
Temat 4. tygodnia: Każdy lubi karnawał
zadania tego tygodnia:
-prawidłowe powtarzanie zgłoski i głoski
-odgadywanie nazw postaci z bajek
-powtarzanie zdań z rymowanki
-przeliczanie i dorysowywanie właściwej ilości elementów
-układanie i kontynuowanie określonego rytmu
-kolorowanie wg własnego pomysłu
-wymienianie części ciała występujące parami
-poznanie wiersza „Karnawał w przedszkolu” J. Zapała i ilustrowanie treść wiersza sylwetami
-wyjaśnienie pojęcie „karnawał”
-ozdabianie szablonu wg własnego pomysłu
-projektowanie stroju
-śpiewanie poznanych piosenek w grupie
-odtwarzanie określonego wzoru
-uczestniczenie w zabawie karnawałowej
-dzielenie słów na sylaby
-uważne słuchanie opowiadania „Bal w przedszkolu” D. Kossakowskiej
-przestrzeganie zasady czekania na swoją kolej podczas wypowiadania się
-rozpoznawanie przedmiotów po dotyku