STYCZEŃ

  • WITAMY NOWY ROK
  • Wdrażanie do uważnego słuchania;
  • Zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy na podstawie wiersza D. Kossakowskiej pt. ,,Stary i Nowy Rok”;
  • Poznanie cyklu dnia i nocy;
  • Usprawnianie techniki malowania farbą podczas wykonywania pracy plastycznej ,,Dzień i noc”;
  • Wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy;
  • Utrwalanie nazw pór roku i ich charakterystycznych cech podczas zabaw;
  • Zabawy rytmiczno- muzyczne z piosenką pt. ,,Witamy Nowy Rok”;
  • Zapoznanie z nazwami dni tygodnia w oparciu o wiersz D. Kossakowskiej pt. ,, Tydzień”.
  1. ZWIERZĘTA ZIMĄ
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • Ćwiczenie pamięci podczas nauki wiersza pt. ,,Zima zwierząt”
    na pamięć;
  • Uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
  • Poznanie nazw wybranych ptaków zimujących u nas;
  • Malowanie farbą plakatową przy użyciu gąbki – ,,Gile i sikorki”;
  • Doskonalenie techniki przeliczania;
  • Porównywanie liczebności zbiorów podczas zabawy dydaktycznej pt. ,,Ptaki”;
  • Zapoznanie ze słowami i melodią piosenki pt. ,,Zwierzęta zimą”;
  • Zachęcanie do wypowiadania się po wysłuchaniu opowiadania pt. ,, Spacer do lasu”.
  1. KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA
  • Zachęcanie do prezentowania swoich umiejętności przed grupą;
  • Wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami podczas swobodnych wypowiedzi na temat ,, Moja babcia i mój dziadek”;
  • Rozwijanie inwencji twórczej i doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonania pracy ,,Serwetka dla babci”;
  • Zachęcanie do przygotowywania niespodzianek i sprawiania bliskim przyjemności;
  • Utrwalanie nazw kolorów, doskonalenie umiejętności segregowania podczas zabawy matematycznej pt. ,, Kolorowe nakrętki”;
  • Wyrabianie płynności ruchów, poczucia rytmu podczas zabaw rytmicznych;
  1. KAŻDY LUBI KARNAWAŁ
  • Wzbogacanie słownika dzieci w określenia związane
    z karnawałem w oparciu o wiersz pt. ,, Bal karnawałowy”;
  • Zapoznanie ze zwyczajem przebierania się na bal karnawałowy;
  • Wdrażanie do dokładnego wykonania pracy ,,Maska karnawałowa”, doskonalenie sprawności manualnej;
  • Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy;
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni podczas zabawy dydaktycznej ,, Gdzie jest balonik?”;
  • Wdrażanie do prawidłowego używania liczebników porządkowych;
  • Usprawnianie koordynacji słuchowo-ruchowej;
  • Wdrażanie do uważnego słuchania oraz wypowiadania się na forum grupy po wysłuchaniu opowiadania B. Koronkiewicz pt.,, Bal na sto par”


Skip to content