STYCZEŃ
- WITAMY NOWY ROK
- Wdrażanie do uważnego słuchania;
- Zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy na podstawie wiersza D. Kossakowskiej pt. ,,Stary i Nowy Rok”;
- Poznanie cyklu dnia i nocy;
- Usprawnianie techniki malowania farbą podczas wykonywania pracy plastycznej ,,Dzień i noc”;
- Wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy;
- Utrwalanie nazw pór roku i ich charakterystycznych cech podczas zabaw;
- Zabawy rytmiczno- muzyczne z piosenką pt. ,,Witamy Nowy Rok”;
- Zapoznanie z nazwami dni tygodnia w oparciu o wiersz D. Kossakowskiej pt. ,, Tydzień”.
- ZWIERZĘTA ZIMĄ
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
- Ćwiczenie pamięci podczas nauki wiersza pt. ,,Zima zwierząt”
na pamięć; - Uwrażliwianie dzieci na potrzeby zwierząt;
- Poznanie nazw wybranych ptaków zimujących u nas;
- Malowanie farbą plakatową przy użyciu gąbki – ,,Gile i sikorki”;
- Doskonalenie techniki przeliczania;
- Porównywanie liczebności zbiorów podczas zabawy dydaktycznej pt. ,,Ptaki”;
- Zapoznanie ze słowami i melodią piosenki pt. ,,Zwierzęta zimą”;
- Zachęcanie do wypowiadania się po wysłuchaniu opowiadania pt. ,, Spacer do lasu”.
- KOCHAM BABCIĘ I DZIADKA
- Zachęcanie do prezentowania swoich umiejętności przed grupą;
- Wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami podczas swobodnych wypowiedzi na temat ,, Moja babcia i mój dziadek”;
- Rozwijanie inwencji twórczej i doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonania pracy ,,Serwetka dla babci”;
- Zachęcanie do przygotowywania niespodzianek i sprawiania bliskim przyjemności;
- Utrwalanie nazw kolorów, doskonalenie umiejętności segregowania podczas zabawy matematycznej pt. ,, Kolorowe nakrętki”;
- Wyrabianie płynności ruchów, poczucia rytmu podczas zabaw rytmicznych;
- KAŻDY LUBI KARNAWAŁ
- Wzbogacanie słownika dzieci w określenia związane
z karnawałem w oparciu o wiersz pt. ,, Bal karnawałowy”; - Zapoznanie ze zwyczajem przebierania się na bal karnawałowy;
- Wdrażanie do dokładnego wykonania pracy ,,Maska karnawałowa”, doskonalenie sprawności manualnej;
- Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy;
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni podczas zabawy dydaktycznej ,, Gdzie jest balonik?”;
- Wdrażanie do prawidłowego używania liczebników porządkowych;
- Usprawnianie koordynacji słuchowo-ruchowej;
- Wdrażanie do uważnego słuchania oraz wypowiadania się na forum grupy po wysłuchaniu opowiadania B. Koronkiewicz pt.,, Bal na sto par”