KWIECIEŃ

Temat 1. tygodnia: Zwierzęta domowe

zadania tego tygodnia:

-opowiadanie treści obrazków

-słuchanie wiersza „Papuga” , „Mój przyjaciel kot” i odpowiadanie na pytania

-poznawanie sposobów opiekowania się ptakami

-opisywanie słowami wyglądu niektórych zwierząt

-tworzenie dłuższych zdań

-wykonywanie zadań ruchowych

-wymienianie niektórych ras psów

-omówienie jak należy opiekować się pieskami

-układanie obrazka w całość

-słuchanie utworów muzyki poważnej

-reagowanie na zmiany w muzyce

-układanie kształtu zwierząt z figur geometrycznych, nazywanie figur geometryczne

-wymienianie domów niektórych zwierząt

-wskazywanie zbiorów o większej i mniejszej liczebności

-rysowanie zwierząt

-precyzyjne rysowanie po śladzie

-rozpoznawanie i nazywanie dźwięków wysokich i niskich

-śpiew i taniec przy znanej piosence

-dzielenie słów na sylaby

-wypowiadanie właściwie słowa: zdrobnienia lub zgrubienia

Temat 2. tygodnia: Wielkanoc

-poznawanie tradycji Wielkanocnych na podstawie wiersza

-udział w zajęciach ceramicznych

-powtarzanie treści rymowanki i ilustrowanie treść rymowanki

-aktywne wykonywanie ćwiczeń

-odpowiadanie na pytania związane z historyjką obrazkową „Wielkanocna przygoda”

-śpiewanie poznanej piosenki

-uważne słuchanie wiersza „Wielkanocna Babka” D. Kossakowskiej

-układanie obrazka w całość

– przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi

-rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych

-poprawne wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych

-dorysowywanie drugiej części pisanki

-zabawa przy piosence zgodnie z treścią piosenki

-tworzenie muzyki grając na instrumentach perkusyjnych

-wykonywanie origami płaskie z kół

-odkodowywanie rysunku

-prawidłowe segregowanie i przeliczanie

-szukanie rymów do podanych słów

Temat 3. tygodnia: Dbamy o Ziemię

-budowanie wg własnego pomysłu

-słuchanie utworów muzyki poważnej

-rytmiczne powtarzanie tekstu

-powtarzanie wierszu z pamięci

-dbanie o czystość najbliższego środowiska

-rysowanie kredkami na określony temat

-samodzielne ubieranie się w szatni

-poznanie roli wody dla życia człowieka, roślin i zwierząt

-kontrolowanie głosu podczas mówienia

-lepienie zwierząt z plasteliny

-słucha uważnie opowiadania „Stary dąb”

-odpowiada na pytania „Co nam daje las?”

-wnioskowanie nt. przyszłości bez drzew

-ćwiczenie poczucia rytmu

-rysowanie pnia drzewa

-ćwiczenie spostrzegawczości

-uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych

-prawidłowe przeliczanie liczebnikami głównymi

-określanie liczebności zbioru

-ćwiczenie chwytania i zręcznego rzucania

-wskazuje drzewa liściaste i iglaste

-układanie drzew wg wielkości

-instrumentacja wiersza „Spacer”

-poznanie sposób powstania papieru czerpanego

-obejrzenie spektaklu „Piaskiem malowane – Królowa śniegu”

Temat 4. tygodnia: Moja miejscowość

-słucha uważnie wiersza

-buduje logiczne wypowiedzi

-nazywanie wybranych obiektów ze swojej miejscowości

-odgadywanie zagadek

-opowiadanie treści ilustracji

-rysowanie pastelami na określony temat

-uzupełnianie rysunku domu

-mówienie rytmiczne rymowanki podczas marszu

-śpiewanie poznanych piosenek

-dzielenie słów na sylaby

-nazywanie domów i pomieszczeń w domu, określanie ich funkcji

-dokańczanie zdań

-rysowanie po śladzie

-rozpoznawanie i nazywanie odgłosów i dźwięków

-określanie czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe

-rysuje wymarzony swój pokój

-udział w ćwiczeniach ruchowych

-prawidłowe przeliczanie liczebnikami głównymi

-porównywanie wielkość domów

-dorysowywanie figur geometrycznych

-słucha muzyki swojego regionu

-przelicza i rysuje odpowiednią ilość elementów

-słucha uważnie treści wiersza „Moja miejscowość”

-ilustruje sylwetami treść wiersza i posługuje się pojęciami: na, pod , za ,obok, przy, nisko, wysoko

-samodzielne wykonywanie pracy z pudełka

-wyjaśnienie pojęcia: herb, legenda

-zapoznanie z historią i legendami naszej miejscowości

Skip to content