Temat 1. tygodnia: Zwierzęta domowe
-opowiadanie treści obrazków
-słuchanie wiersza „Papuga” , „Mój przyjaciel kot” i odpowiadanie na pytania
-poznawanie sposobów opiekowania się ptakami
-opisywanie słowami wyglądu niektórych zwierząt
-tworzenie dłuższych zdań
-wykonywanie zadań ruchowych
-wymienianie niektórych ras psów
-omówienie jak należy opiekować się pieskami
-układanie obrazka w całość
-słuchanie utworów muzyki poważnej
-reagowanie na zmiany w muzyce
-układanie kształtu zwierząt z figur geometrycznych, nazywanie figur geometryczne
-wymienianie domów niektórych zwierząt
-wskazywanie zbiorów o większej i mniejszej liczebności
-rysowanie zwierząt
-precyzyjne rysowanie po śladzie
-rozpoznawanie i nazywanie dźwięków wysokich i niskich
-śpiew i taniec przy znanej piosence
-dzielenie słów na sylaby
-wypowiadanie właściwie słowa: zdrobnienia lub zgrubienia
Temat 2. tygodnia: Wielkanoc
-poznawanie tradycji Wielkanocnych na podstawie wiersza
-udział w zajęciach ceramicznych
-powtarzanie treści rymowanki i ilustrowanie treść rymowanki
-aktywne wykonywanie ćwiczeń
-odpowiadanie na pytania związane z historyjką obrazkową „Wielkanocna przygoda”
-śpiewanie poznanej piosenki
-uważne słuchanie wiersza „Wielkanocna Babka” D. Kossakowskiej
-układanie obrazka w całość
– przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi
-rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
-poprawne wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych
-dorysowywanie drugiej części pisanki
-zabawa przy piosence zgodnie z treścią piosenki
-tworzenie muzyki grając na instrumentach perkusyjnych
-wykonywanie origami płaskie z kół
-odkodowywanie rysunku
-prawidłowe segregowanie i przeliczanie
-szukanie rymów do podanych słów
Temat 3. tygodnia: Dbamy o Ziemię
-budowanie wg własnego pomysłu
-słuchanie utworów muzyki poważnej
-rytmiczne powtarzanie tekstu
-powtarzanie wierszu z pamięci
-dbanie o czystość najbliższego środowiska
-rysowanie kredkami na określony temat
-samodzielne ubieranie się w szatni
-poznanie roli wody dla życia człowieka, roślin i zwierząt
-kontrolowanie głosu podczas mówienia
-lepienie zwierząt z plasteliny
-słucha uważnie opowiadania „Stary dąb”
-odpowiada na pytania „Co nam daje las?”
-wnioskowanie nt. przyszłości bez drzew
-ćwiczenie poczucia rytmu
-rysowanie pnia drzewa
-ćwiczenie spostrzegawczości
-uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych
-prawidłowe przeliczanie liczebnikami głównymi
-określanie liczebności zbioru
-ćwiczenie chwytania i zręcznego rzucania
-wskazuje drzewa liściaste i iglaste
-układanie drzew wg wielkości
-instrumentacja wiersza „Spacer”
-poznanie sposób powstania papieru czerpanego
-obejrzenie spektaklu „Piaskiem malowane – Królowa śniegu”
Temat 4. tygodnia: Moja miejscowość
-słucha uważnie wiersza
-buduje logiczne wypowiedzi
-nazywanie wybranych obiektów ze swojej miejscowości
-odgadywanie zagadek
-opowiadanie treści ilustracji
-rysowanie pastelami na określony temat
-uzupełnianie rysunku domu
-mówienie rytmiczne rymowanki podczas marszu
-śpiewanie poznanych piosenek
-dzielenie słów na sylaby
-nazywanie domów i pomieszczeń w domu, określanie ich funkcji
-dokańczanie zdań
-rysowanie po śladzie
-rozpoznawanie i nazywanie odgłosów i dźwięków
-określanie czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe
-rysuje wymarzony swój pokój
-udział w ćwiczeniach ruchowych
-prawidłowe przeliczanie liczebnikami głównymi
-porównywanie wielkość domów
-dorysowywanie figur geometrycznych
-słucha muzyki swojego regionu
-przelicza i rysuje odpowiednią ilość elementów
-słucha uważnie treści wiersza „Moja miejscowość”
-ilustruje sylwetami treść wiersza i posługuje się pojęciami: na, pod , za ,obok, przy, nisko, wysoko
-samodzielne wykonywanie pracy z pudełka
-wyjaśnienie pojęcia: herb, legenda
-zapoznanie z historią i legendami naszej miejscowości