W KRAINIE BAŚNI

  • Rozbudzanie zainteresowań czytelniczych;
  • Wdrażanie do uważnego słuchania oraz wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów: ,,Gdzie mieszkają bajki?, ,,Książka moim przyjacielem”;
  • Zapoznanie z fabułą filmu, wzbogacanie wiedzy na temat osób biorących udział w tworzeniu filmu;
  • Wdrażanie do prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi podczas zabaw matematycznych ,, Znajdź i policz”, ,,Jaką karetę ma król”, ,,Liczymy karety”;
  • Zabawy muzyczno-ruchowe z bum bum rurkami ,,Śpiewamy
    i tańczymy”;
  • Rozwiązywanie zagadek ,, Z jakiej bajki pochodzę?”.

W MARCU JAK W GARNCU

  • Zapoznanie się z charakterystycznymi cechami marcowej pogody;
  • Wypowiadanie się na po wysłuchaniu wiersza pt. ,,Marcowa pogoda” oraz ilustracji i własnych obserwacji;
  • Poszerzenie doświadczeń plastycznych oraz rozwijanie inwencji twórczej podczas malowanie akwarelami – ,,Przedwiośnie;
  • Usprawnianie techniki liczenia oraz porównywanie liczebności zbiorów;
  • Utrwalanie nazw kolorów podczas zabaw;
  • Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach muzycznych, rozwijanie wrażliwości muzycznej w zabawach- ,,Cicho głośno”, ,,Omijamy kałuże”, ,, Symbole pogody”, ,,Wiosna budzi kwiaty”;
  • Utrwalanie wiedzy na temat oznak wiosny po wysłuchaniu opowiadania pt. ,, Gdzie jest mój bałwanek?”.
  • DBAMY O ZDROWIE NA PRZEDWIOŚNIU
  • Promowanie zdrowego trybu życia;
  • Kształtowanie wrażliwości dotykowej podczas zabawy ,,Co jest
    w worku?”;
  • Wyrabianie świadomości , że należy spożywać zdrowe pokarmy;
  • Doskonalenie sprawności manualnej podczas lepienia
    z plasteliny i masy solnej;
  • Wdrażanie do prawidłowego nazywania warzyw i owoców;
  • Wyrabianie poczucia świadomego ruchu oraz czerpanie radości ze wspólnej zabawy podczas ćwiczeń ruchowych ,,Wiosenne zabawy”;
  • Zapoznanie ze sposobem sadzenia cebuli oraz wzbogacanie wiedzy na temat warunków potrzebnych roślinom do życia;
  • Promowanie zdrowego odżywiania się.

NADCHODZI WIOSNA

  • Wzbogacanie wiedzy na temat charakterystycznych cech wiosny;
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych ,,Wiosenne porządki”;
  • Zapoznanie z nową techniką plastyczną – origami płaskie z koła ,,Przebiśniegi”;
  • Doskonalenie umiejętności odwzorowywania układu rytmicznego oraz usprawnianie techniki liczenia podczas zabaw matematycznych ,,Liczymy i ćwiczymy”;
  • Nauka piosenki pt. ,, Marzec” oraz doskonalenie pamięci muzycznej;
  • Wzbogacanie wiedzy na temat życia bocianów oraz wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na podstawie opowiadania pt. ,, Spacerek”
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

Skip to content