1. W lodowej krainie

-poszerzanie wiadomości dzieci na temat Antarktydy i Arktyki

-zachęcanie do aktywnego udziału w zajęciach

– zapoznanie z litera „N,n” wielka i małą, drukowaną i pisaną

– kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej

-doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami

-wdrażanie do dokładnego wykonywania pracy

-wzbogacanie wiedzy dzieci na temat zwierząt polarnych poprzez rozwiązywanie zagadek

-rozwijanie logicznego myślenia i kształtowanie operacji myślowych

-doskonalenie poczucia rytmu

-umuzykalnianie dzieci, ćwiczenie słuchu

-doskonalenie umiejętności rysowania wg wzoru

-rozwijanie kompetencji językowych

-doskonalenia techniki liczenia

-doskonalenie umiejętności odwzorowywania liczebności zbiorów

-doskonalenie celności rzutu i prawidłowego chwytu

-doskonalenie orientacji przestrzennej – określania stron lewej i prawej

-rozwijanie zainteresowań muzycznych i zachęcenie do słuchania utworów muzyki klasycznej

-rozwijanie inwencji twórczej

-wdrażanie do utrzymywania porządku w miejscu pracy

-uważne słuchanie wiersza i wypowiadanie się pełnymi zdaniami na temat wiersza „Przygoda niedźwiadka polarnego”

2. W Kosmosie

-zapoznanie z wyglądem wszechświata

-rozpoznaje i nazywa figury geometryczne

-zachęcanie do uważnego słuchania

-rozwijanie wyobraźni

-zachęcanie do aktywnego udziału w zajęciach

-rozwijanie inwencji twórczej

-doskonalenie precyzyjności podczas rysowania

-wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych

-poszerzanie wiadomości nt. księżyca, gwiazd, planet

– utrwalenie nazw planet i ich miejsca w Układzie Słonecznym

-zapoznanie z zasadami gry „ściganki”

-doskonalenie umiejętności liczenia

-wyrabianie zręczności i zwinności

– zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 8

-zapoznanie z treścią filmu „Perełka” z serialu Rodzina Treflików

-zachęcanie do wypowiadania się na określony temat

-doskonalenie sprawności manualnej

-zapoznanie z pojęciem słowa „astronom”

-poznanie informacji na temat życia Mikołaja Kopernika

3. Zwierzęta egzotyczne

-wzbogacanie wiedzy dzieci na temat lwów

-poszerzanie umiejętności plastycznych

-wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy

-zachęcanie do wystąpień na forum grupy

-poszerzanie wiadomości nt. krokodyli

-zapoznanie z treścią wiersza „Co krokodyl robił w mieście”

-wzbogacanie słownika dziecka o nowe wyrażenie

-rozwijanie poczucia rytmu

-umuzykalnianie dzieci

-rozwijanie umiejętności przeliczania elementów w zbiorach

-rozwijanie sprawności ruchowej

-doskonalenie rzutu i chwytu

-poszerzanie umiejętności liczenia, kolorowania i rysowania po śladzie

-zapoznanie z dwuczęściową budową wiersza

-kształtowanie poczucia tempa

-doskonalenie sprawności manualnych dłoni

-rozwijanie inwencji twórczej

-utrwalenie wiedzy dzieci na temat zwierząt egzotycznych

– wdrażanie do uważnego słuchania

4. Bajki i baśnie

-poznanie cyklu powstawania książki

-wdrażanie do wypowiadania się na określony temat

-wdrażanie do samodzielnego wykonywania pracy

-zachęcanie do wypowiadania się na temat wykonanej pracy

-wdrażanie do uważnego słuchania

-zapoznanie dzieci z pojęciem „morał”

-kształtowanie poczucia pomagania potrzebującym

-utrwalenie zasad bezpieczeństwa

-wdrażanie do dbania o książki i ich szanowania

-rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów

-rozwijanie logicznego myślenia

-wyrabianie zręczności i zwinności

-rozwijanie inwencji twórczej

-wdrażanie do zachowania porządku w miejscu pracy

-rozwijanie zainteresowań przyrodniczych-wzbogacenie wiadomości nt. biblioteki

-rysowanie po śladzie

-odkodowuje obrazek-wzbogacanie wiedzy dzieci na temat bajek

-rozwiązywanie zagadek na temat bajek

Skip to content