1. ZABAWY NA ŚNIEGU
  • Poznanie zabaw zimowych i zwrócenie uwagi na zasady bezpiecznej zabawy na śniegu;
  • Rozwiązywanie zagadek o tematyce zimowej;
  • Doskonalenie sprawności manualnej podczas pracy plastycznej pt. ,,Bałwan”; wdrażanie do porządkowania miejsca pracy;
  • ,, Koło” – zabawy matematyczne, doskonalenie umiejętności rozpoznawania koła wśród innych figur geometrycznych;
  • Słuchanie wiersza pt. ,,Zabawy na śniegu”;
  • Zabawy muzyczno – rytmiczne przy piosence pt. ,, Grajmy
    w śnieżki”;
  • Zachęcanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami na temat historyjki obrazkowej pt. ,, Przygoda bałwanka”.
  • Usprawnianie narządów artykulacyjnych.

 2. W LODOWEJ KRAINIE

 

  • Rozbudzanie zainteresowań życiem ludzi w innych krajach;
  • Wypowiedzi na temat opowiadania pt. ,, Kraina wiecznych lodów”;
  • Rozwijanie inwencji twórczej podczas zabawy plastycznej ,,Igloo”;
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania oraz kontynuowania rytmu w zabawach: ,, Pingwiny”, ,, Kolorowy rytm”, ,,Mroźne rysunki”;
  • Wyrabianie płynności ruchów podczas zabaw przy muzyce;
  • Poznanie zwierząt polarnych na podstawie wiersza pt. ,, Zwierzęta lodowej krainy”;
  • Doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby podczas zabaw.

 

3. ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE

  • Wzbogacanie wiedzy na temat afrykańskiej sawanny oraz rozbudzanie zainteresowań przyrodniczych na podstawie opowiadania pt. ,, Afrykańska sawanna”;
  • Doskonalenie umiejętności plastycznych podczas malowania farbą plakatową;
  • Wdrażanie do prawidłowego używania określeń duży, mały;
  • Wyrabianie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według wielkości w zabawach: ,, Duży i mały słoń”, ,, Małe do małych, duże do dużych”;
  • Wprowadzenie piosenki pt. ,, Żyrafa”;
  • Rozwijanie poczucia rytmu podczas zabaw muzyczno-rytmicznych;
  • Poznanie zwierząt mieszkających w Zoo na podstawie wiersza pt. ,, Mieszkańcy Zoo”.

4. W KOSMOSIE

  • Wzbogacanie wiedzy na temat Układu Słonecznego”;
  • Nauka na pamięć wiersza pt. ,, Nasza planeta”;
  • Rozwijanie wyobraźni podczas rysowania pastelami olejnymi – ,,Ufoludek” oraz wdrażanie do estetycznego wykonywania pracy;
  • Utrwalanie nazw figur geometrycznych;
  • Doskonalenie percepcji wzrokowej i wyobraźni podczas układania kompozycji z figur geometrycznych;
  • Rozwijanie poczucia rytmu i tworzenie muzyki podczas grania na instrumentach perkusyjnych oraz nietypowych;
  • Wdrażanie do uważnego słuchania oraz wypowiadanie się na tle grupy po wysłuchaniu wiersza pt. ,, Moje marzenia”.
Skip to content